B1 wint ook bij Hertha en lijkt op weg naar de kampioenspoule

28 november 2015 12:30

Cornet, J.

Onbekend

Vandaag stond de lastige uitwedstrijd bij Hertha op het programma. Zij hadden het vorige week koploper BFC nog erg lastig gemaakt.

FC Amsterdam begon de wedstrijd scherp en dat resulteerde al vrij snel in de 0-1. De bal werd goed, via verschillende schijven, van de rechterkant naar de linkerkant geopend waar Habib aan de bal kwam. Hij passeerde 3 of 4 man, bleef sterk aan de bal en kon zo de 0-1 in de verste hoek schieten.

Toch kwam Hertha al weer vrij snel op gelijke hoogte. In de 22e minuut werd er een vrije trap vanaf de linkerkant laag ingebracht. De verdediging stond te slapen en de rechtsbuiten kon vrij op doel schieten. Mo had last van de zon en zo was het al snel 1-1.

Daarna een optisch veldoverwicht voor FC Amsterdam, maar het ontbrak steeds aan de eindpass. Op het middenveld werd af en toe goed de vrije man gevonden, maar de aanvallers waren niet dynamisch genoeg om gevaar te kunnen stichten. Hertha had ook moeite om door onze verdediging te komen waardoor er met 1-1 gerust werd.

2e helft nam Hertha wat meer het heft in handen. Door goed spel maar ook veel onnodig balverlies aan onze kant kwam Hertha een paar keer redelijk vrij voor het goal. Gelukkig voor ons waren ze niet scherp genoeg in de afronding. Wij probeerden met de ingevallen Dayjean in de aanval en Jermaine op het middenveld wat sneller de aanval te kiezen. Naarmate de tweede helft vorderde kwam er iets meer grip op het spel en kwamen er ook kleine kansen. Dit resulteerde in de 1-2 van Rogier. Hij kreeg de bal op links en slalomde door de verdediging van Hertha en kon simpel de 1-2 intikken.

Daarna kwamen er zeker nog kansen op 1-3 maar had ook zomaar 2-2 kunnen worden.

Door deze overwinning is in elk geval een plek bij de eerste 4 veilig, wat waarschijnlijk ook voldoende is om naar de kampioenspoule te gaan. Daar zal de tegenstand nog groter worden dus zaak dat we in een goed ritme blijven.

Volgende week de laatste wedstrijd in de najaarscompetitie tegen Argon B2.