FC Amsterdam B1 wint met duidelijke cijfers van SDO B2!

FC Amsterdam JO17-1

SDO B2

B-junioren zaterdag, B1, 2e klasse 05 Promotie Poule

12 maart 2016 10:30

Abouyahya, M.

Onbekend

De wedstrijd stond op het programma voor 10.30, maar door niet werkend internet en een scheidsrechter die wel erg op zijn strepen stond begon de wedstrijd pas iets over 11 uur.

Aangezien wij al om 09.00 verzamelden kon dat weleens nadelig uitpakken omdat op zulke momenten de concentratie nog wel eens wegvalt.

Niets was gelukkig minder waar. Na 4 minuten lag de 1-0 al in het netje. Lucas stuurde Isaihah weg, die via een goede voorzet Junior bereikte en zo de 1-0 kon maken.

Daarna hadden wij zeker het betere van het spel maar konden we lange tijd niet tot doelpunten komen. Dit veranderde in de 36e minuut na een mooie dieptebal van Lucas waarna Junior de 2-0 kon maken. 3 minuten later was het ook 3-0, Junior ontving een diepe bal en speelde die naar Habib, die maakte een goede actie en kond daarna Junior weer bereiken, die scoorde.

3-0 is een mooie uitgangsposititie voor de rust maar SDO had van Waterwijk B2 met 3-2 gewonnen na een 2-0 achterstand, dus het was zaak scherp te blijven.

Gelukkig deden wij dit en kwamen wij in de 55e minuut door een prachtige vrije trap van Richard op 4-0. In de 63 minuut kon Janairo door sterk werk van Junior de 5-0 maken. En het slotakkoord was voor Jermaine, 6-0.

Mooi overwinning, op naar volgende week tegen FC Almere B2 waar wij nog revanche tegen moeten nemen voor het onnodige puntverlies in de eerste wedstrijd.