FC Amsterdam B1 haalt nipte overwinning bij ASV Arsenal B1!

Arsenal ASV B1

FC Amsterdam JO17-1

B-junioren zaterdag, B1, 2e klasse 05 Promotie Poule

2 april 2016 10:45

Hageman, J.H.

Onbekend

Vandaag stond de wedstrijd tegen ASV Arsenal B1 op het programma. De heenwedstrijd was in 4-0 geeindigd dus dan weet je dat zij iets goed willen maken.

Arsenal zette bij de aftrap ook gelijk vol druk, ondanks deze druk kon Junior toch al na 2 minuten de 0-1 aantekenen. Jermaine gaf een goede steekbal op Rogier, die speelde de bal weer door op Junior die hem goed inschoot.

Helaas kwam Arsenal al in de 7e minuut op gelijk hoogte. Gianni had bij een uittrap de bal nog in zijn handen buiten de 16 meter, waardoor de scheidsrechter genoodzaakt was een vrije trap te geven aan Arsenal. De linkshalf met een erg goed linkerbeen schoot deze onberispelijk binnen.

De eerste helft leverde verder eigenlijk niet veel kansen op. Arsenal gaf steeds snel druk maar kon weinig creeren. Daar stelde wij ook te weinig tegenover waardoor de ruststand 1-1 was.

In de rust werden er wat postitionele wijzigingne doorgevoord waardoor het de 2e helft beter stond. Echter in de 41e minuut kwam Arsenal al op 2-1 voor. Arsenal kon makkelijk combinerend door de verdediging komen, Gianni kon niet snel genoeg bij de bal en werd omspeeld en de 2-1 was een feit.

Gelukkig herstelde wij ons goed en konden wij al snel de 2-2 en 2-3 maken. Junior werd in de 43e minuut in de diepte aangespeeld, kon de keeper omspelen en de 2-2 aantekenen. De 2-3 was een erg mooi doelpunten die via verschillende schakels uiteindelijk bij Wale eindigde in een doelpunt.

Wij gingen op zoek naar de 2-4 en Arsenal bleef ook nog wel gevaarlijk met hun snelle voorhoedespelers. Kansen genoeg voor ons op de 2-4, maar een groot gedeelte werd door de goede keeper van Arsenal onschadelijk gemaakt.

Uiteindelijk de drie punten binnen en dat is het belangrijkst op dit moment. Nog 6 finales te gaan, BFC en Waterwijk hebben ook geen punten laten liggen dus het blijft erg spannend bovenin. Volgende week uit bij FC Aalsmeer B1.