Fortuna Wormerveer O13-1 - FC Amsterdam O13-1 3-4 (1-3)

Fortuna Wormerv. JO13-1

FC Amsterdam JO13-1

Onder 13 zaterdag, JO13-1, 2e divisie A

25 maart 2017 10:15

Kasteren, T. van

Onbekend

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Fortuna Wormerveer op het programma. Eerder dit seizoen wonnen wij de thuiswedstrijd met 5-2, maar vooral de moeizame eerste helft was ons bijgebleven.

Opstelling | Benjamin; Ohene, Jorim, Yashiro, Jhamarley; Yeuri, Epraim, Jadir; Kiesion, Shavently, Tyron
Wissels | Jheylano, Dean-Kelly, Gello, Nathaniël, Chesron, Morris

Al vroeg in de wedstrijd kwamen wij op voorsprong. Ephraim zette druk op de centrale verdediger, onderschepte en speelde de bal naar Kiesion. Kiesion schoot vanaf rechts de bal in de verre hoek, 0-1. Kort daarna volgde de 0-2. Yeuri schoot vanaf rand strafschopgebied op doel, maar via een speler van Wormerveer eindigde de bal voor de voeten van Kiesion. Een voorzet richting Tyron volgde en de bal werd binnengekopt.

Na deze flitsende start was het de beurt aan Fortuna Wormerveer. Via onze rechterkant kreeg de linksbuiten veel ruimte om een voorzet te geven. De spits draaide weg en bleef hangen achter het been van Yashiro, penalty. Goed versierd, makkelijk gegeven. Wat volgde was een fantastische redding van Benjamin! Helaas wist een vrijstaande speler van Fortuna, uit de corner die volgde, de bal alsnog binnen te werken. Er volgde een aantal slordige minuten, waarin Fortuna Wormerveer de aansluitingstreffer had kunnen en moeten maken. Toch wisten wij vlak voor tijd het derde doelpunt te scoren. Jadir onderschepte de bal, na een inworp van Fortuna, en speelde Shavently in. Een korte dribbel en de bal eindigde in de korte hoek. Ruststand 1-3.

Direct na rust volgde een aanval uit het boekje. Dean-Kelly gooide de bal in op eigen helft aan de rechterkant, vervolgens werd Shavently direct strak over de grond ingespeeld. Shavently draaide open en zette Tyron op links één op één tegen de keeper. Een simpele beweging was voldoende om de doelman te omzeilen en Tyron scoorde de 1-4. Ondanks deze goede start was de tweede helft zeer rommelig en gingen beide teams gelijk op. Fortuna kreeg nog twee panalty's, welke werden benut. Eindstand 3-4.

Zaterdag 1 april spelen wij de thuiswedstrijd tegen Alphense Boys O13-1.
De aanvang van de wedstrijd is om 10:30 uur.