Besluit KNVB over het Amateurvoetbal

2 december 2021 22:00

Beste leden, ouders en verzorgers,

Naar aanleiding van de persconferentie van vrijdag 26 november, zijn er extra maatregelen opgelegd door de overheid. Het is helaas niet meer toegestaan voor amateurs om na 17:00 uur te sporten. De KNVB heeft inmiddels een besluit genomen over de competities in het weekend.

De KNVB heeft advies aangevraagd bij het Voetbal Medisch Centrum over het spelen van wedstrijden in het weekend, terwijl er doordeweeks niet getraind kan worden. Hierbij is er onderscheid gemaakt tussen prestatief (A-categorie*) en recreatief voetbal (B-categorie*).

Voor de A-categorie is daarom besloten om vanaf maandag 6 december de competities tot aan de winterstop stil te leggen. Mochten teams toch tussen 05.00 en 17.00 uur kunnen trainen en het hierdoor verantwoord vinden om op vrijwillige basis wedstrijden te spelen, dan kan dit in onderling overleg worden geregeld. In de B-categorie blijft het programma voor 11, 12, 18 en 19 december staan, zodat circa 85% van de amateurvoetballers in elk geval eenmaal per week kan sporten.

Het doel is om alle competities na de winterstop (half januari 2022) te hervatten, maar uiteraard is dat afhankelijk van de ontwikkeling van het coronavirus in Nederland en de maatregelen van het kabinet.

Voor meer informatie over het besluit van de KNVB, verwijzen wij u graag naar dit artikel.

Lees meer over: