Het 28e Dick Oosting Toernooi

30 mei 2022 20:45

Afgelopen donderdag 26 mei was het weer zover…..

Eindelijk mochten we weer, na een periode van twee jaar met Corona, het Dick Oosting Toernooi organiseren. En wel voor de 28e keer! Maar liefst 59 teams kwamen dit jaar op bezoek bij onze mooie club naast de Johan Cruijff Arena. Met 9 poules zijn 151 wedstrijden gespeeld op deze dag!

Het ochtendprogramma startte om 09.00 uur en werd gevuld door de O8 en O9 teams. 6 tegen 6 op kwart veld lieten onder andere ons eigen Uitblinkers zien wat zij het afgelopen seizoen allemaal hebben geleerd. Mooie wedstrijden, een lach en een traan, snelle acties en mooie doelpunten. Rond 12.30 uur vond de prijsuitreiking plaats.

In de middag lieten de O10 en O11 teams zich op de voetbalvelden gelden. De O10 op kwart veld in poules van 6 teams. De O11 op half veld verdeeld over 2 poules gevolgd door kruisfinales en finales. Onze eigen O10 is kampioen geworden van Poule A! Om 17.00 uur vond de prijsuitreiking plaats.

DSC_0920.jpg

We kijken terug op een prachtige dag! Met onze eigen foodtruck, gezellige kantine en merendeel van de dag zon en uitzicht op de Arena. Wat wil je nog meer!

Onze dank gaat uit naar alle vrijwilligers die deze dag mogelijk hebben gemaakt. Onze 10 scheidsrechters die samen bijna 151 wedstrijden hebben gefloten. Onze ouders die in de Foodtruck al onze gasten en leden van patatjes en broodjes hebben voorzien. Onze ouders en vrijwilligers die achter de bar hebben geholpen. De stewards die op het veld aanwezig waren. De trainers en ouders die de teams hebben begeleid. En zo zijn er nog meer vrijwilligers die zich voor verschillende taken hebben ingezet.

En natuurlijk onze toernooicommissie. Door de inzet van deze harde kern vrijwilligers, zowel in voorbereiding als tijdens het toernooi, was het ook dit jaar weer mogelijk om dit toernooi te organiseren.

Voor een volledig overzicht van alle standen zie: Overzicht eindstanden

Voor foto’s van het toernooi zie onze mediagallery

Hieronder volgen de winnaars van de verschillende poules:

O8 Poule A:

1. Zeeburgia O11-1
2. Pancratius O11-2
3. De Meern O11-1

Wat reacties van bezoekende teams (dank hiervoor!):

"Ook namens Sporting Martinus hartelijk bedankt voor het mooie toernooi. FIjn dat jullie op het laatste moment beide 1e klasse poules nog konden samenvoegen, onze boys vonden het geweldig! Tot volgend jaar!"

"Dank voor het toernooi en de organisatie. Wij kunnen er als club erg veel van leren".

"Namens Waterwijk ontzettend bedankt voor het leuke toernooi!"

DSC_0462.jpg
DSC_0878.jpg