FC Amsterdam gecertificeerd als lokale jeugdopleiding

7 november 2022 9:45

Onze jeugdopleiding werd afgelopen zaterdag in het zonnetje gezet door de KNVB. Vanaf heden zijn wij een lokale jeugdopleiding. Om deze status te halen moest de club aan vele eisen voldoen van NMC Bright en de KNVB.

Medio november 2021 zijn wij het traject gestart om ons aan alle kwaliteit en performance eisen te voldoen van NMC Bright. In augustus 2022 hebben wij met succes de screening doorstaan om een lokale jeugdopleiding te worden. Hierin moesten wij aan diverse opdrachten werken en aantonen dat FC Amsterdam een heldere opleidingsvisie heeft. Voor ons is het van belang dat elke speler die zich aanmeld uiteindelijk in ons eerste elftal zal komen of gaat presteren op zijn eigen niveau binnen de vereniging.

WhatsApp_Image_2022-11-05_at_3.11.27_PM.jpeg
Samen met de spelers van de JO8, JO9, JO10, JO11 en JO13-1 namen wij het certificaat in ontvangst.

Ambitie van de vereniging

Stilstaan is achteruit gaan, de club blijft investeren in de jeugdopleiding. Het bestuur heeft samen met de technische commissie uitgesproken om binnen 5 jaar uit te komen met het eerste elftal op tweede klasse niveau om de jeugd een mooi vooruitzicht te bieden in het seniorenvoetbal. Ook moet de opleiding doorgroeien naar een regionale jeugdopleiding.

WhatsApp_Image_2022-11-05_at_3.07.07_PM.jpeg
Namens de vereniging nam Linnar het certificaat in ontvangst van KNVB ambassadeur Hans.

Met vriendelijke en sportieve groet,

FC Amsterdam