UPDATE - Verhuizing

23 december 2022 18:00

Beste leden, ouders, verzorgers,

Op donderdag 15 december jongstleden ontvingen wij een dagvaarding van Gemeente Amsterdam om op donderdag 22 december 2022 bij de rechtbank Amsterdam te verschijnen voor een kort geding. Dit kort geding had als doel om zo snel mogelijk te beginnen met de ontruiming van Sportpark Strandvliet inclusief het clubgebouw van FC Amsterdam zodat de herontwikkelingsplannen van de Nieuwe Kern niet in gevaar zouden komen.

De eis van Gemeente Amsterdam is gisteren niet ingewilligd door de rechter. Dit houdt in dat FC Amsterdam vooralsnog op de huidige locatie kan blijven totdat er een akkoord is bereikt. In de komende weken zullen wij proberen een akkoord te bereiken met Gemeente Amsterdam.

Op 22 februari 2023 zal er bij de rechtbank Amsterdam een bodemprocedure dienen om de ontruiming van Sportpark Strandvliet en het clubgebouw af te dwingen, ondanks dat FC Amsterdam meermaals heeft aangegeven mee te willen werken aan de verhuizing mits het de toekomst en continuïteit van de vereniging niet in gevaar brengt.

FC Amsterdam hoopt, voor die datum, een akkoord met Gemeente Amsterdam te bereiken zodat onze leden zo snel mogelijk meer duidelijkheid krijgen. Wij vertrouwen op een goede afloop.

Houd de website van FC Amsterdam in de gaten voor meer informatie omtrent de mogelijke verhuizing. Wij zullen updates blijven geven.

Wij wensen een ieder van jullie een fijne kerst en alvast een gelukkig nieuwjaar!