FC Amsterdam gaat verhuizen!

24 januari 2023 20:00

Beste leden, ouders, verzorgers,

Zoals wij in eerdere berichten hebben aangegeven zijn wij op de achtergrond druk bezig geweest met de onderhandelingen en tot het consensus komen met de Gemeente met betrekking tot de verhuizing.

De Gemeente had aangegeven de velden en kleedkamers op maandag 23 januari af te hebben. Gisteravond hadden wij samen met de werkgroep een laatste check op het nieuwe sportcomplex om te bekijken of de velden en de kleedkamers gereed waren voor verhuizing. Een vereiste/voorwaarde vanuit de rechter om te kunnen verhuizen was dat de velden en kleedkamers goedgekeurd moesten zijn door de KNVB en gereed moesten zijn voor gebruik. Dit was gisteren het geval in grote lijnen. Er waren echter nog enkele dingen die wij misten (zoals een ballenvanger aan de zijkant van de velden en enkele andere dingen in de kleedkamer).

Het liefst zouden wij wachten met verhuizen tot dit alles gereed is. Op onze huidige locatie zijn de doelen echter al weggehaald, waardoor het niet mogelijk zal zijn om daar te blijven voetballen. Om die reden is er gisteren noodgedwongen besloten om vanaf vandaag te beginnen met de trainingen op de nieuwe locatie, omdat wij het belangrijk vinden dat de leden tenminste een plek hebben om te voetballen en geen trainingen missen. Dit is ook de reden dat wij u zo laat pas kunnen informeren hierover - onze excuses daarvoor.

Pendelbussen vanaf Station Strandvliet naar het nieuwe Sportpark
Om de transitie naar het nieuwe sportpark zo soepel en veilig mogelijk te maken, hebben wij de Gemeente gevraagd om vervoer te regelen van-en naar het nieuwe sportpark. Vanaf morgen zal er op elke maandag, woensdag en vrijdag een grote bus pendelen tussen Station Strandvliet en het nieuwe sportpark. De bus staat er vanaf 15:00 uur en zal pendelen tot en met 19:00 uur.

Voor de bovenbouw willen we kijken of er animo is om gebruik te maken van de bussen. Er zullen deze week en volgende week dus ook bussen rijden vanaf 16:00 uur tot 21:30 op maandag, dinsdag en donderdag.

Het adres van het nieuwe sportpark is Buitensingel 8, 1114 BE Amsterdam-Duivendrecht.

Kantine FCA
De gemeente heeft aangegeven dat de kantine op 17 februari klaar zal zijn. Dit betekent dat er de komende 3 weken helaas nog geen kantine is op het nieuwe sportpark. Tijdens het kort geding hebben wij geprobeerd om het voor elkaar te krijgen om pas te verhuizen zodra de kantine klaar was. Er werd echter aangegeven dat de verhuizing al plaats zou moeten vinden zodra de velden en kleedkamers klaar waren. Wij vinden dit erg vervelend, vooral in deze wintermaanden, en hadden het graag anders gezien. Zoals met elke verhuizing, kom je soms voor onvoorziene en soms vervelende situaties te staan tijdens de transitieperiode. Wij hopen echter op uw begrip de komende weken. Wij zullen de Gemeente blijven aansporen om dit sneller af te hebben.

Wij hebben velen van jullie gesproken en we merken dat veel leden enthousiast zijn dat we gaan verhuizen. Het is echter jammer dat de omstandigheden tijdelijk niet helemaal ideaal zijn. Wij hebben er echter vertrouwen in dat wij snel door deze transitieperiode zullen gaan en dat we er gezamenlijk een mooi seizoen van kunnen maken met elkaar.