Nieuwsbrief FC Amsterdam

7 februari 2024 13:00

Beste leden, ouders en verzorgers van FC Amsterdam, zoals beloofd in ons vorig bericht zullen wij jullie vaker informeren over de voortgang van de club, zaken waar we mee bezig zijn en uiteraard de stand van zaken van de kantine.

Update bijeenkomst

We wilden op donderdag 8 februari een bijeenkomst organiseren om een update te geven over de stand van zaken met betrekking tot de gemeente en de kantine. Wij kregen deze week echter te horen van de gemeente dat zij verwachten ons over 2 weken meer informatie te kunnen geven. Om deze reden zullen we de bijeenkomst verplaatsen naar volgende maand zodat er meer informatie gedeeld kan worden. Een exacte datum volgt spoedig.

Verhuizing Sportpark

Het is deze maand alweer een jaar geleden dat we zijn verhuisd van sportpark Strandvliet naar onze nieuwe plek aan de Buitensingel (bij de tuinhuisjes). Een wens van de gemeente Amsterdam, om op onze oude plek een nieuwe parkeergarage te bouwen. Waar dan later weer een sportpark boven op komt. Helaas is met deze verhuizing nog niet alles geregeld.

Exploitatievergunning

Eén van de zaken die nog onderhanden is, is de exploitatievergunning. Bijna dagelijks krijgen we de vraag vanuit de leden naar de status. We maken stappen en hebben aan alle verplichtingen voldaan vanuit onze kant, maar er liggen op dit moment nog een aantal zaken bij de gemeente. We hopen binnenkort de vergunning te krijgen zodat jullie na een training of wedstrijd iets kunnen kopen in onze kantine. Tot die tijd zullen wij uiteraard gratis thee en koffie uitdelen aan eenieder. Wat ook nog elders onderhanden is, is de adreswijziging. Ook dit is een punt dat afhankelijk is van de gemeente. Veel post komt nog elders, we zijn er druk mee.

Voorbereiding nieuw seizoen en oud-lid

De komende weken gaan we met de Technische staf zitten voor de voorbereiding van het nieuwe seizoen. Trainers, coaches, teamindelingen e.a. Hierover volgt gauw meer informatie.

Met trots keken we afgelopen week naar het optreden van Lily Yohannes bij de Ajax Vrouwen. Trots op ons oud-lid, trots dat de leden doorstromen naar een Betaald Voetbal Organisatie.

Contributie

Gelukkig hebben de meeste van jullie aan de contributieverplichting voldaan. Helaas nog niet iedereen. Aan hen de oproep om dit z.s.m. te doen. Ter jullie informatie: we gaan in zee met NIKKI. De gemeente Amsterdam heeft een overeenkomst met deze organisatie, dit om clubs (maatschappelijk) te ondersteunen, o.a. met Financiën. Meer informatie hierover volgt gauw.

Oproep voor vrijwilligers

Als voetbalvereniging zoeken we altijd naar vrijwilligers, die willen ondersteunen bij trainingen en wedstrijden, of die een opleiding willen volgen. Ook zoeken we vrijwilligers voor de horeca (die een diploma Sociale Hygiëne willen behalen) en bij de Media (website en andere taken). Heb je interesse, meld je dan aan bij één van de bestuursleden.

Tot zover onze informatie voor leden en relaties.
Dit bericht is ook via de mail gestuurd. Mocht je dit niet ontvangen hebben, stuur ons dan een berichtje met je mail adres.

Met sportieve groet,

Bestuur FC Amsterdam