Nieuwsbrief FC Amsterdam

19 maart 2024 20:00

Beste leden, ouders en verzorgers van FC Amsterdam,

Het is weer tijd voor een update over de laatste ontwikkelingen binnen onze club. Ondanks dat veel van onze inspanningen wellicht niet direct zichtbaar zijn, hebben we de afgelopen periode belangrijke stappen gezet. Hieronder vind je een overzicht van de recente gebeurtenissen en komende evenementen:

Her screening van jeugdtrainers
In samenwerking met de gemeente zijn al onze jeugdtrainers opnieuw gescreend en beschikken zij allen over een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) met een positief resultaat. Dit waarborgt een veilige omgeving voor al onze spelers.

Nieuwe Vertrouwenspersoon
We heten Priscilla Frempomaa (niet dezelfde Priscilla die in het bestuur zit) van harte welkom als onze nieuwe Vertrouwenspersoon. Voor vragen, zorgen of problemen met betrekking tot welzijn, veiligheid en respect binnen onze club staat Priscilla klaar om vertrouwelijk te luisteren, adviseren en ondersteunen.

Nieuw beleid omtrent aanwezigheid bij trainingen
Sinds 5 maart wordt de aanwezigheid bij trainingen bijgehouden. Hierbij geldt: 1x per week trainen = geen wedstrijduitnodiging, 2x = kans op selectie, 3x = gegarandeerde plek. Voor meer informatie hierover kun je contact opnemen met Leslie, hoofd jeugdopleidingen.

Huurovereenkomsten met de gemeente Amsterdam
We hebben recentelijk de huurovereenkomsten voor de velden en accommodatie met de gemeente Amsterdam getekend. Hoewel de verhuur van de velden bij de gemeente blijft, hebben we als FC Amsterdam de eerste rechten voor het gebruik ervan tijdens onze wedstrijden, trainingen en eventuele toernooien. We hebben getekend om daar te blijven tot De Nieuwe Kern klaar is, waarna we vervolgens zullen meeverhuizen. Meer informatie hierover volgt binnenkort.

Voortgang horecavergunning
Helaas hebben we nog geen nieuws ontvangen over de horecavergunning, die via de gemeente Ouder-Amstel verloopt. Het proces om deze vergunning te verkrijgen is uitgebreid en vereist een grondige screening en documentatie. We hebben alle noodzakelijke stappen ondernomen, inclusief het aanleveren van een uitgebreide lijst met documenten en het behalen van vereiste diploma's. We blijven hoopvol gestemd en kijken uit naar positief nieuws. We willen onze leden en relaties bedanken voor hun geduld en begrip terwijl we dit proces doorlopen.

Financiële Transparantie
We zijn druk bezig met het opzetten van een transparante financiële structuur bij FC Amsterdam. Hierbij baseren we ons op een gedetailleerde begroting. Dit zal niet alleen helpen bij het beheren van onze financiën, maar ook bij het leggen van een stevige basis voor toekomstige groei.

Trainen bij andere amateurclubs
We willen jullie aandacht vragen voor een belangrijk punt betreffende de trainingen van onze spelers bij andere amateurclubs. Het is essentieel dat spelers alleen deelnemen aan trainingen bij andere clubs met uitdrukkelijke goedkeuring van onze Hoofd Jeugdopleidingen, Leslie. Dit is in overeenstemming met de richtlijnen van de KNVB en kan invloed hebben op de selectie van spelers. Daarnaast willen we aankondigen dat we vanaf 25 maart starten met proeftrainingen voor nieuwe spelers op maandag. We staan altijd open voor gesprekken en ontwikkeling van spelers op een manier die het beste bij hen past. Voor vragen of toestemming voor deelname aan trainingen bij andere clubs, neem gerust contact op met Leslie via hjo@fc-amsterdam.nl.

Gevonden voorwerpen:
We hebben diverse voorwerpen gevonden, waaronder een witte air force schoen. Als je iets mist, neem dan contact op met Richard.

Er is nog genoeg te doen. We zijn actief met het opstellen van een actuele financiële structuur en de verenigingsstructuur. Uiteindelijk gaan we dit delen op een ALV (Algemene Ledenvergadering). Maar eerst organiseren we nog een informatiesessie, waarin we als bestuur vragen gaan beantwoorden van de leden. Deze avond is op: woensdag 3 april om 19.00 uur.

Mocht je nog vragen, suggesties of opmerkingen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Samen bouwen we verder aan een sterke en bloeiende FC Amsterdam.

Tot zover onze informatie voor leden en relaties.

Vacatures bij FC Amsterdam

Vacature Verenigingsmanager:
We zijn druk bezig met het opstellen van een vacature voor de positie van Verenigingsmanager. We geloven dat een professional ons kan helpen om onze clubstructuur te versterken en de ondersteuning aan vrijwilligers en leden te optimaliseren. Houd onze communicatiekanalen in de gaten voor meer informatie over deze vacature.

Trainers Gezocht:
Ben je gepassioneerd over voetbal en wil je deel uitmaken van ons team? We zijn op zoek naar trainers, of je nu ervaring hebt of niet. FC Amsterdam zal de opleiding vergoeden voor geïnteresseerden. Als je iemand kent die geïnteresseerd zou kunnen zijn, neem dan contact op met de HJO.

Help ons Sponsorplan te realiseren! Word lid van de Sponsorcommissie:
Daarnaast zijn we op zoek naar enthousiaste leden die geïnteresseerd zijn in het realiseren van ons sponsorplan, opgesteld door Remco, vader van Joey. Wil jij een rol spelen in onze sponsorcommissie? Laat het ons weten!