Trainen bij andere amateurclubs

19 maart 2024 20:00

Beste ouders/verzorgers,

Graag willen we jullie aandacht vragen voor een belangrijke kwestie met betrekking tot de trainingen van onze spelers bij andere amateurclubs.

Het is ons opgevallen dat sommige spelers deelnemen aan trainingen bij andere amateurclubs zonder voorafgaande toestemming vanuit onze Hoofd Jeugdopleidingen. Wij willen benadrukken dat dit alleen is toegestaan met uitdrukkelijke goedkeuring van Leslie.
Dit is ook conform de richtlijnen van de KNVB. Om toestemming te krijgen, dient de betreffende club contact op te nemen met Leslie via e-mail.

Het is belangrijk dat jullie begrijpen dat deelname aan trainingen bij andere clubs invloed kan hebben op de selectie van spelers. FC Amsterdam zal alleen spelers inzetten tijdens wedstrijden die niet elders trainen. Wanneer een speler ervoor kiest om elders te trainen, kan dit geïnterpreteerd worden als interesse in een vertrek. Dit betekent dat wij spelers die graag bij ons willen blijven voetballen de voorkeur zullen geven.

Daarnaast willen wij jullie informeren dat we vanaf 25 maart starten met proeftrainingen voor nieuwe spelers. Het kan dus zijn dat er extra spelers aanwezig zijn tijdens de trainingen. Deze proeftrainingen vinden enkel plaats op maandag.

We willen benadrukken dat we altijd openstaan voor gesprekken en dat we het belangrijk vinden dat spelers zich kunnen ontwikkelen op een manier die het beste bij hen past.

Mocht u vragen hebben of toestemming willen aanvragen voor deelname aan trainingen bij andere clubs, neem dan gerust contact op met Leslie per mail. (hjo@fc-amsterdam.nl)