Kantine FC Amsterdam wordt cashless

6 juli 2021 21:00

Beste leden, beste ouders/ verzorgers,

In aanloop van het nieuwe seizoen hebben wij besloten om over te gaan naar een cashless kantine. Vanaf maandag 26 juli 2021 zal het niet meer mogelijk zijn om in onze kantine met contant geld te betalen. Onze vereniging gaat op die datum volledig over naar cashless betalen.

Waarom hebben we daarvoor gekozen?

Door de overstap naar cashless betalen wordt de administratie minder arbeidsintensief. Bovendien wordt de administratie minder foutgevoelig en wordt het risico op fraude verkleind. Het belangrijkste argument om de kantine cashless te maken is echter het verkleinen van het veiligheidsrisico dat cash geld met zich mee brengt. Door de introductie van cashless betalen zit er geen contant geld meer in de kassa en in de kluis.

Betaalmethode en introductie Twelve Betaalpas

Betalen in de kantine kan zoals dat altijd al kon, gewoon met de pin. Maar met de introductie van cashless betalen en het nieuwe kassasysteem introduceren wij ook een nieuwe betaalcard: de Twelve betaalpas. Deze heeft een aantal voordelen.

De Twelve betaalpas is met name handig voor leden die geen pinpas mee willen nemen, nog geen pinpas hebben (bijvoorbeeld kinderen) of voor ouders die zicht willen houden op de uitgaven van hun kinderen. Ook kan de Twelve betaalpas dienen als teampas, waarmee in de kantine kan worden afgerekend. Iedereen uit het team kan gemakkelijk geld overmaken naar de teampas. Dat kan gemakkelijk via de Twelve App. Met deze betaalpas kun je dus nog makkelijker afrekenen aan de bar.

Kortom, afrekenen aan de bar kan dus voortaan op volgende manieren:

• Met je gewone bankpas (PIN) of contactoos betalen op je telefoon;
  • Met de Twelve Betaalpas (vanaf 1 september 2021) Meer informatie volgt hierover!

We realiseren dat het even wennen zal zijn, maar wij hebben er alle vertrouwen in dat het nieuwe systeem goed zal gaan werken! Bij diverse verenigingen uit de regio werkt het al prima. We zien jullie graag in onze kantine.