FC Amsterdam C1 .. door in de BEKER !!

FC Amsterdam JO15-1

Amstelveen C1

6 september 2014 12:30

Het seizoen van FC Amsterdam is al in volle gang..

Na 2 oefenduels gespeeld te hebben tegen 1e klasser VVC C1 (3-3) en 3e Divisionist SDV Barneveld (3-4 verlies) was het tijd voor de jaarlijkse KNVB beker duels.

Wij waren ingedeeld met JOS Watergraafsmeer C2, Vlug en Vaardig C1 en Amstelveen C1.
Onze eerste wedstrijd was uit tegen JOS watergraafsmeer C2 een team dat meerendeels bestond uit eerste jaars C junioren.

Deze wedstrijd kon ik als trainer zien wat zij van de eerste 2 oefenduels hadden opgestoken en daar was ik zeer benieuwd naar.

Ik gaf de jongens mee om te genieten van de eerste officiele wedstrijd van het seizoen en uit gaan van je eigen kunnen !!

Stipt om 10:30 begon onze wedstrijd op het prachtige hoofdveld van Jos Watergraafsmeer.
Je kon meteen zien dat FC Amsterdam kwam om punten te pakken en de 0-1 en de 0-2 kwamen vrij snel achter elkaar.

Het publiek langs de kant begon al te roepen dat dit een makkie wordt voor ons !!
Echter werdt het niet zo makkelijk als gedacht.. met een 0-3 ruststand gingen we de kleedkamer in terwijl we na 8 minuten op 0-2 stonden....

Het was weer ouderwets KANSEN MISSEN ... kansen 1 op 1 met de keeper. voorzetten die aankomen maar niemand die hem erin tikt of knikt en eind passes die net niet aankomen.

2e helft herhaalde dit zich en de wedstrijd werdt met 0-8 gewonnen..
Je zal zeggen als trainer ben je tevreden maar dat was ik NIET !! Dus de opdracht voor de week die er aan kwam was nuttig zijn in de afronding.

Goede trainingsweek gehad ter voorbereiding op het 2e beker duel tegen Vlug en Vaardig C1. Vorig seizoen met de C2 ging dat heel gemakelijk maar ik waarschuwde de jongens van FC Amsterdam C1 voor onderschatting... Het is zo dat als je telkens tegen ploegen komt te spelen die met alle respect minder kwaliteit hebben dan gaat het bij die jonge jongens zweven en dat wou ik voorkomen.

Het was een prachtige zaterdag middag op sportpark Strandvliet en Vlug en vaardig kwam op bezoek.

De trainer gaf al aan dat hij ook over veel eerste jaars beschikt en dat hij weet dat het een lastige pot wordt. Ik gaf toen aan hem aan dat we gewoon lekker gaan voetballen en dat het resultaat mij niks doet !! Ik wil op voetballend gebied vooruitgang zien al is het moeilijk om dat bloot te stellen tegen bepaalde tegenstanders maar je moet het toch doen met de tegenstander die je krijgt.

Deze wedstrijd was als doel geen tegendoelpunten krijgen en de kansen die je tegen JOS heb laten liggen vandaag wel benutten.  En die opdracht was een goeie want in de eerste helft gingen we met een 6-0 stand de rust in ..

2e helft ging de doelpunten festijn door gecombineerd met goed positie spel (max 3 keer raken) en de eindstand werdt 19-0.. Nogmaals de uitslag doet me niks maar ik wou zien of me team ook een tegenstander kan herkennen waar zij over heen kunnen lopen.

Vlug en Vaardig had individueel wel een paar aardige spelers rond lopen bijvoorbeeld hun nummer 10 korte jochie maar probeerde toch ze team neer te zetten mooi om te zien .

De week die er aankwam stond in de teken van klus klaren tegen Amstelveen C1.. Vele jongens dachten meteen aan vorig seizoen met de C2 tegen Amstelveen C1 waar we met een team dat meerendeels uit eerste jaars bestond en spelers die eigenlijk waren afgevallen voor de C2 vorig seizoen. Het werdt vorig seizoen in Amstelveen maar liefst 10-2 terwijl hoe gek het ook klinkt er heel goed gevoetbald werdt op momenten.

Het was PUUR kracht verschil en zij hadden des tijds een spits die er 6 inschoot doormiddel van een lange pass en rennen maar !!

Dit was een nieuwe seizoen, nieuwe kansen, nieuwe team , nieuwe beker ronde !!

Ik heb de jongens zo goed mogelijk proberen voor te bereiden door middel van met elkaar zitten en rondvragen wat we van elkaar verwachten en wat we als team willen bereiken.

Dat heeft de jongens blijkbaar goed gedaan want vanaf de warming up merkte je dat ze graag Amstelveen willen laten zien wie FC Amsterdam is ..

Dit keer begon de wedstrijd iets terughouden omdat ik wou dat de tegenstander ons kant op kwam voordat we actie ondernemen. Maar daar maakte Amstelveen geen gebruik van.

Nadat er door Miriondy een kleine fout werdt gemaakt .. kreeg de trainer van Amstelveen het gevoel dat er wat te halen viel op sportpark Strandvliet.

Ik heb toen aan me jongens aangegeven dat we een tempo hoger moesten gaan spelen en niet meer gaan afwachten. En toen begon de doelpunten festijn goals van Sylvester 3x, Janairo 3x, Roche 3x, Cheff 2x, Jermaine, Lucas, Wale, Richar 2x , Lesley en Nathaniel werdt het uiteindelijk 19-0 !!

Dit betekent dat we onze eerste doel in het seizoen bereikt hebben ondanks de mindere tegenstanders. Voor de komende tijd gaan wij tegenstanders in plannen die Hoofdklasse spelen of hoger en er zullen zeker mooie tegenstanders tussen zitten.

Allereerst gaan we focussen op Blauw Wit Amsterdam C1 op 13 September 2014 om 12:30 op Sportpark Strandvliet .. Onze eerste Competitie wedstrijd van het seizoen !!