B1 boekt moeizame overwinning op Argon B2

B-junioren zaterdag, B1, 2e klasse 10

5 december 2015 12:30

Onbekend

Voorafgaande de wedstrijd wisten we dat we in elk geval bij de beste 3 van de competitite zouden behoren en dus ook waarschijnlijk naar de kampioenspoule zouden gaan.

Om de 2e plek te behouden diende er wel gewonnen te worden omdat Victora bij puntverlies nog over ons heen zou kunnen komen. Ook zouden we zelfs nog najaarskampioen kunnen worden als BFC punten zou morsen thuis tegen Nederhorst. Maar die kans werd niet groot geacht. Belangrijkste was 3 punten in eigen huis houden en het goede gevoel mee de winterstop in nemen.

Vanaf het begin werd het duidelijk dat het een lastige wedstrijd zou worden waarin de harde, snijdende en koude wind het eigenlijk onmogelijk maakte om goed verzorgd voetbal te spelen.

Argon was een lekker voetballende ploeg die niet bang was om onze verdedigers onder druk te zetten en probeerde zelf altijd vanuit achteruit te voetballen. Ondanks een iets sterker aanwezig Argon, kwamen wij toch in de 15e minuut op voorsprong door een goede individuele actie van Rogier aan de linkerkant. Hij passeerde zijn directe tegenstander na een diepe bal van Jermaine en krulde hem mooi in de verste benedenhoek.

Argon liet zich niet uit het veld slaan en bleef de verdediging onder druk zetten. In de 39e minuut werd een corner van Argon niet goed verwerkt in het strafschopgebied. Een speler van Argon kon daardoor op doel schieten en de bal passeerde Mo maar werd door Philip naar het leek met twee handen uit het goal gebokst. Daaruit volgde een penalty voor Argon. Philip en een aantal andere spelers verklaarde in de rust dat de bal toch echt tegen de paal kwam, maar ik moet zeggen dat het ook van de zijkant leek alsof Philip met twee handen de bal uit het doel haalde. De Argon speler schoot onberispelijk binnen. 1-1.

De tweede helft hadden wij wind mee en probeerden wij meer druk te zetten op het doel van Argon. Dit resulteerde wel in een paar kansen maar helaas niet in doelpunten. Totdat Lucas inviel in de 60e minuut. Net een minuut koud in het veld, mocht gelijk aanleggen voor een vrije trap van ongeveer 20 meter. Die krulde hij perfect over de muur in de linkerbovenhoek. 2-1!

In de tweede helft kwamen we niet heel erg in de problemen, maar een moment van onoplettendheid resulteerde toch weer in een tegentreffer. Een aantal minuten voor tijd kwam de bal binnen onze 16. Philip kwam te laat naar binnen en raakte daarbij de spits van Argon op zijn enkels, waardoor er wederom een penalty werd gegeven. 2-2.

Waar alle toeschouwers al dachten dat het een gelijkspel zou worden had Wale toch andere gedachten. Vlak voor tijd viel de bal vanuit de aanval terug op het middenveld en vanaf iets over de middenlijn schoot hij prachtig over de keeper in de verre hoek. 3-2!!

Dit toonde maar weer aan dat wij toch ondanks een tegenslag over veerkracht beschikken en dan alsnog de wedstrijd naar ons toe kunnen slepen. BFC had hun wedstrijd overtuigend met 6-1 gewonnen, een mooie 2e plaats voor de B1 was dus het gevolg.

Nu is het zaak om goed door te blijven trainen en we nog meer op de details gaan letten. Het harde werken gaat goed, nu moet het spel nog een stuk beter. Vooral omdat wij straks in de kampioenspoule komen met een aantal andere teams die ook hoog in de najaarscompetitie zijn geeindigd.