FC Amsterdam B1 doet goede zaken tegen Hillegom.

FC Amsterdam JO17-1

Hillegom sv B2

B-junioren zaterdag, B1, 2e klasse 05 Promotie Poule

20 februari 2016 10:30

Hemkes, A.K.

Onbekend

Hillegom had voorafgaande de wedstrijd nog geen punt gepakt in de kampioenspoule en veelal met grote cijfers verloren. Zaak was om deze wedstrijd niet te onderschatten.

Hier bleek zeker niks aan gelogen, want Hillegom streed vanaf de eerste minuut met ziel en zaligheid en wij hadden moeite om in ons spel te komen. Van het feit dat zij laatste stonden met 0 punten was niks te merken. In principe hadden wij wel de controle, maar konden wij niet het spelletje spelen dat we gewend waren.

Geluk was dat Junior in de 30e minuut onrechtmatig gestuit werd door de tegenstander en wij daardoor een penalty kregen. Lucas schoot deze onberispelijk in.

Tweede helft eigenlijk hetzelfde beeld. Hillegom kreeg geen levensgrote kansen maar ze waren wel gevaarlijk en strijdbaar. Gelukkig kon Junior in de 60e minuut na een goede 1/2 met Jermaine de 2-0 maken.

Belangrijke overwinning en wij doen weer mee in de top. Belangrijk nu om deze scherpte vast te houden want er komen alleen nog maar finales aan. Te beginnen over twee weken tegen Waterwijk B2!