Buitenveldert O13-1 - FC Amsterdam O13-1 2-4 (0-2)

Buitenveldert JO13-1

FC Amsterdam JO13-1

Onder 13 zaterdag, JO13-1, 2e divisie A

6 mei 2017 10:00

Baert, D.V.C.

Onbekend

Vandaag speelden wij de laatste uitwedstrijd van het seizoen tegen sc Buitenveldert. Vooraf gingen de gedachten kort naar de zeer zwakke thuiswedstrijd, eerder dit seizoen. Door een slappe instelling moesten we achteraf 'blij' zijn met het gelijkspel, dat mocht vandaag niet gebeuren.

Opstelling | Benjamin; Dean-Kelly, Jorim, Yashiro, Jhamarley; Yeuri, Nathaniël, Jheylano; Kiesion, Shavently, Tyron
Wissels | Ohene, Chesron, Morris, Adam

In tegenstelling tot de thuiswedstrijd zaten we er nu boven op. Buitenveldert had moeite om van de eigen helft af te komen. Het duurde dan ook een kleine tien minuten voor ons eerste doelpunt viel. Een verdwaalde dieptepass van Buitenveldert werd door Jorim naar Benjamin gekopt. Benji zocht direct de lange bal, waar Nathaniël de bal opving en liet vallen op Jheylano. Jheylano legde de bal met precies voldoende snelheid in de loop van Shavently, die één op één de bal in de verre hoek legde.

Vlak voor rust opende Tyron, na een slechte vrije trap, de bal naar de linkerkant. Waar Nathaniël de bal aan de zijlijn controleerde. In een split second zag hij de keeper te ver voor zijn doel staan. Hij twijfelde niet en schoot de bal van ruim twintig meter in de rechter bovenhoek. Of was het toch een voorzet? In ieder geval, ruststand 0-2 in het voordeel van FC Amsterdam.

Direct na rust wist Nathaniël de bal in de kluts in de diepte richting Shavently te passen. Shavently, op volle snelheid, rende voorbij zijn directe tegenstander, controleerde de bal en schoot vanaf links de bal in de verre hoek, 0-3.

Het eerste doelpunt van Buitenveldert liet zien dat de ploeg ook heel leuk kan voetballen. De bal wisselde snel van bezit en binnen enkele passes lag deze in ons doel, 1-3. Wij raakten niet in paniek. Een vrije trap op de achterlijn werd door Ohene bij de tweede paal binnengekopt, 1-4. Het slotakkoord was voor Buitenveldert. Een lange bal vanaf de middenlijn werd binnen gekopt. Eindstand 2-4.

Volgende week spelen wij de laatste competitiewedstrijd tegen ADO'20 O13-1.
De wedstrijd wordt gespeeld op sportpark Strandvliet om 12:00 uur.