FC Amsterdam JO13-1 - ADO'20 JO13-1 3-1 (2-1)

FC Amsterdam JO13-1

ADO '20 JO13-1

Onder 13 zaterdag, JO13-1, 2e divisie A

13 mei 2017 12:00

Kerchove, P. van de

Onbekend

Vandaag de laatste competitiewedstrijd van het seizoen tegen ADO'20. Een wedstrijd die om onverklaarbare reden opnieuw werd ingepland, maar daardoor konden wij één wedstrijd langer als JO13-1 met elkaar voetballen. ADO'20 moest winnen om in de 2e Divisie te blijven, wij wilden winnen om (gedeeld) tweede te eindigen na een fantastisch seizoen.

Opstelling | Morris; Dean-Kelly, Ohene, Yashiro, Jhamarley; Jheylano, Nathaniël, Yeuri; Chesron, Shavently, Tyron
Wissels | Adam, Jadir, Gello, Jorim, Kiesion, Ephraim, Benjamin

Al binnen dertig seconden was de kans op handhaving voor ADO'20 min of meer verdwenen. Yeuri schoot van rand strafschopgebied op doel en via de tegenstander kwam de bal bij Tyron terecht. Een versnelling en de bal lag in de korte hoek achter de doelman. Een kleine tien minuten later was het Yeuri, opnieuw, ditmaal stuurde hij Tyron weg met een goed getimde steekpass. Tyron bleef rustig en schoof de 2-0 in wederom in de korte hoek binnen.

ADO'20 scoorde vlak voor rust de 2-1 vanuit een vrije trap, onhoudbaar voor Morris. Vanaf dat moment probeerde ADO'20 nog zijn laatste kans te grijpen. Echter maakte Shavently in de tweede helft, op aangeven van Tyron, de 3-1.

Tot de winterstop hebben we meegedaan als titelkandidaat, dat had niemand van tevoren zien aankomen. Na een lang en zwaar seizoen zijn we geëindigd op een (gedeelde) tweede plaats. De jongens hebben zich stuk voor stuk ontwikkeld en mogen meer dan tevreden zijn op wat ze samen, als team, hebben bereikt!