Gastheer / vrouw

23-04-2024

Gezocht: Verenigingsmanager!

FC Amsterdam is één van de twee voetbalverenigingen in het stadsdeel Zuidoost en heeft als doel het kloppende hart van voetbalminnend Zuidoost te zijn. Met ruim 350 leden verdeeld over 22 teams in de KNVB-competities, streven we naar een hechte gemeenschap waarin iedereen zich thuis voelt en gewaardeerd wordt.

Na een turbulente periode richt FC Amsterdam zich nu met volle kracht op de toekomst. We zijn op zoek naar een enthousiaste en gedreven Verenigingsmanager die ons helpt onze ambities waar te maken en een duurzame ontwikkeling in gang te zetten.

Functieomschrijving:
Als Verenigingsmanager van FC Amsterdam richt je je vooral op de sociale en organisatorische aspecten van de vereniging. Je doel is om mensen duurzaam te verbinden en een bijdrage aan het verenigingsleven te laten leveren. Samen maken we immers de club!

Verantwoordelijkheden

• Linking pin tussen het verenigingsbeleid (lees bestuur) en de leden
  • Het opzetten en bemensen van benodigde commissies en het faciliteren en monitoren van de samenwerking tussen de commissies.
  • Aansturen van betrokken vrijwilligers om de plannen tot een succes te maken.
  • Invulling geven aan de gewenste cultuur door gastheerschap, actief contact met betrokkenen en realiseren van pakkende goede voorbeelden.
  • Initiëren van verbindingen met het stadsdeel en externe partijen om een positieve relatie op te bouwen en de club te versterken.

Vereisten:

• Onderschrijft de waarden en normen van de vereniging
  • Sterk in het verbinden van mensen en het bevorderen van samenwerking en saamhorigheid.
  • Zichtbaar, actief in verbinding met leden en een voorbeeldfunctie.
  • Flexibel in werktijden en bereidheid om ook op zaterdagen aanwezig te zijn.
  • HBO denkniveau, bij voorkeur afgestudeerd in Sportkunde.
  • Ervaring in een vergelijkbare functie en met het werken met vrijwilligers en jongeren.

Wat bieden wij:

• Een jaarcontract op basis van 24 uur per week, met mogelijkheid tot vast contract bij goed functioneren.
  • Vergoeding conform CAO Sport, schaal 9.
  • De kans om bij te dragen aan de groei en ontwikkeling van een bloeiende voetbalvereniging in Amsterdam Zuidoost

Interesse?
Stuur je sollicitatie voor 20 mei 2024 naar az@fc-amsterdam.nl. Gemeente Amsterdam is ook betrokken in het proces, dus zal er zowel een gesprek plaatsvinden met iemand van de Gemeente Amsterdam als met het bestuur van FC Amsterdam. Je komt uiteindelijk in dienst bij FC Amsterdam.

We streven ernaar om zo snel mogelijk te starten, uiterlijk voor 1 juli, zodat we een goede start kunnen maken in het seizoen 2024-2025.

Reageren op de vacature

Kies bestandWijzigVerwijder